System analysis of the level of postgraduate education of secondary medical personnel of dental institutions
DOI:
https://doi.org/10.57231/j.idmfs.2022.1.2.035Abstract
This article includes the methods of a questionnaire sociological survey; the effectiveness of the proposed comprehensive curriculum to improve the system of postgraduate education of nursing staff is theoretically and methodologically substantiated. In addition, the influence of the state of educational and methodological support in the system of postgraduate education on the level of professional competence of paramedical workers was studied.
References
Белогурова В.А. Инновационный подход при повышении квалификации медицинских сестер в ЛПУ // Главная медицинская сестра. 2009. № 7. С.127-131.
Володин H.H. Дружинина A.B. Система дополнительного профессионального образования в здравоохранении // Сестринское дело. - 2000. -№ 2. - С. 8-9.
Гусева Н. Проблемы качества профессиональной подготовки медсестер //Сестринское дело. 2013. №4. С.27-28.
Камынина H.H. Научное обоснование и оптимизация подготовки управленческих кадров сестринских служб учреждений здравоохранения: монография - Москва, 2011 - 356 с.
Павлов Ю. И., Лапик С. В. Современное состояние сестринского дела и роль медсестры-менеджера в оптимизации системы управления сестринской деятельностью // Главная медицинская сестра. - 2009. - № 10. - С. 30-35.
Ayapov K., Tokbergenova G. Current development of nursing education // Journal of Central Asian Health Services Research. 2005. Vol. 4. № 1. P.10-13.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.